Més de 1.000 persones pugen a l’ÈRICA a Sabadell

En total, gairebé 5.700 ciutadans ja han pujat al bus autònom que circula per primera vegada a Catalunya. Després de Sant Cugat, Terrassa i Sabadell, el bus autònom anirà també a Girona, El Vendrell, Reus, Martorell i Vic.

Sabadell, 24 de setembre de 2018

Més de 1.000 persones han pujat, aquest passat cap de setmana a Sabadell, a l’ÈRICA, el primer bus sense conductor que circula per Catalunya. La presència del bus autònom en aquest municipi ha forma part de la fira del vehicle elèctric que s’ha celebra amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat al centre de Sabadell. El bus feia el seu recorregut pel Passeig Manresa, des de la plaça Doctor Robert fins a la plaça de l’Àngel, des de divendres i fins diumenge.

Sabadell ha estat la tercera ciutat on ha arribat l’ÈRICA. La gira catalana del bus autònom va començar el passat 7 de setembre a Sant Cugat, i també ha circulat per Terrassa. Després de Sabadell, el bus viatjarà aquesta setmana cap a Girona, on s’hi estarà del 26 al 29 de setembre, i posteriorment també arribarà al Vendrell, Reus, Martorell i Vic. 

Fins ara, gairebé 5.700 ciutadans ja han pujat a l’ERICA, un nom que respon a les inicials d’ Elèctric, Revolucionari, Intel·ligent, Compartit i Amable. L’autobús té una capacitat per a 12 persones (6 assegudes i 6 dretes) i és 100% elèctric, climatitzat, i accessible per a persones amb mobilitat reduïda, ja que incorpora una rampa automàtica que es desplega a la mateixa vegada que el vehicle s’abaixa.

Prèviament a la seva posada en circulació, es fa una revisió del vehicle i, quan tot és correcte el bus enregistra el trajecte i fa les proves del recorregut pertinent. Una vegada ha memoritzat el recorregut, el bus ja es pot posar en circulació. Tot i que aquest vehicle autònom no porta conductor, sí que hi ha operadors tècnics que en tot moment acompanyen i assessoren els ciutadans que vulguin provar el sistema i poden resoldre qualsevol incidència.

La Gira Catalana del Bus Autònom té un doble objectiu. D’una banda, que la ciutadania pugui conèixer de primera mà com funciona un vehicle d’aquestes característiques i que es comenci a familiaritzar amb aquesta nova tecnologia. I d’altra banda, que els ajuntaments puguin veure com es comporta el vehicle i quins canvis hauran d’adoptar les ciutats per adaptar-se al seu funcionament.

Durant la gira també es realitza una enquesta elaborada per la Universitat de Barcelona (UB) per poder analitzar com percep la ciutadania l’arribada del bus autònom.

La presència del bus autònom a Sabadell anava acompanyada d’una carpa on es dona informació, no només de com funcionen els busos autònoms, sinó també dels canvis econòmics, culturals, de planificació urbanística o paisatgístics que comportarà l’arribada del transport públic amb vehicles autònoms  als municipis de Catalunya.

Beneficis del bus autònom

El bus autònom suposa diversos beneficis; els més remarcables són: la seguretat, la sostenibilitat, la flexibilitat i l’accessibilitat.

  • Seguretat: La mobilitat autònoma permet afavorir la seguretat viària. Els busos circulen amb autonomia gràcies a un sistema GPS de gran precisió i nombrosos captors làsers que permeten seguir el seu recorregut i detectar tot tipus d’obstacles. La seva intel·ligència artificial l’ajuda a aprendre de cada viatge i a decidir en cada situació l’opció més segura.
  • Sostenibilitat: Una mobilitat 100% elèctrica ajudarà a reduir la contaminació sonora i atmosfèrica de les ciutats. La interconnectivitat del sistema afavoreix un transport més capil·lar, que pot atendre les necessitats de la ciutadania d’una manera més ràpida i acurada, que fomenta la intermodalitat i redueix congestions. En aquest sentit, promou una mobilitat més sostenible.
  • Flexibilitat i accés al transport públic: En ser més petits, aquests vehicles podran arribar més fàcilment a tot tipus de zones urbanitzades. Seran serveis flexibles i personalitzats, en el temps i en l’espai, integrats a la xarxa de transport públic. Permet assolir un transport més inclusiu, intergeneracional i accessible.

Leave a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *